Sprzęt na siłownię w domu: od czego zacząć?

Wyposażenie domowej siłowni z całą pewnością nie należy do zadań łatwych, zwłaszcza jeżeli ma ona zapewniać funkcjonalność porównywalną z tym, co oferują profesjonalne kluby fitness. Jednak przy odrobinie wysiłku oraz wiedzy jest to jak najbardziej możliwe. Co więcej, kupując sprzęt do efektywnego treningu w warunkach domowych bez większych problemów można zmieścić się w budżecie na poziomie mniej więcej 1000 złotych.

Jakie więc konkretnie rodzaje sprzętu koniecznie powinny znaleźć się na wyposażeniu siłowni w warunkach domowych? Na co zwracać uwagę przy zakupie konkretnych akcesoriów? Zapraszamy do lektury, dzięki której czytelnik pozna odpowiedzi na powyższe pytania.

Sprzęt na siłownię w warunkach domowych: po pierwsze wolne ciężary

Nie od dzisiaj wiadomo, że tak zwane wolne ciężary stanowią prawdziwy fundament każdej profesjonalnej siłowni. Przede wszystkim, to właśnie z wolnych ciężarów korzystamy w głównej mierze na etapie budowania masy mięśniowej. Są one w tym aspekcie o wiele bardziej efektywne, niż najnowocześniejsze nawet wyciągi lub maszyny. Trening na wolnych ciężarach znakomicie sprawdza się również w zakresie poprawy wyników siłowych a ponadto stanowi świetną szkołę dla odpowiedniej techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

Jakie więc rodzaje wolnych ciężarów powinien zawierać sprzęt na siłownie (https://www.marbo-sport.pl/) w warunkach domowych? Oczywiście, należy zacząć od profesjonalnej ławeczki. Powinna ona przede wszystkim posiadać funkcję regulacji wysokości gryfu a także blokadę ciężaru. To pierwsze jest konieczne ze względu na dopasowanie wysokości gryfu do naszych indywidualnych warunków fizycznych. Blokada ciężaru to natomiast podstawowa kwestia bezpieczeństwa w wypadku, kiedy trenujemy z dużymi ciężarami bez asekuracji.

Następny krok to naturalnie dobór gryfów oraz obciążeń. Te ostatnie powinny być stalowe lub żeliwne. Talerze z żeliwa lub stali są po pierwsze znacznie wytrzymalsze niż np. sprzęt plastikowy. Z drugiej natomiast strony w przypadku obciążeń z żeliwa czy stali nie występuje częsty w innych wypadkach problem niedoważenia ciężarów.

Sprzęt uzupełniający

Trening siłowy to jednak nie tylko wolne ciężary. Domową siłownie dobrze jest więc będzie zaopatrzyć także przynajmniej w kilka innych urządzeń, które oferują możliwość wykonywania np. ćwiczeń oporowych lub ćwiczeń z użyciem własnego ciężaru.

Z całą pewnością dobrym pomysłem będzie drążek rozporowy, profesjonalne gumy treningowe o różnej silne naciągu a także niezastąpiony expander sprężynowy. Ciekawym uzupełnieniem okażą się skakanka(np. z dodatkowym obciążeniem), ściskacz do dłoni z regulacją ciężaru oraz mniejsze sztangielki do rozgrzewki oraz określonych ćwiczeń, przy których duże obciążenia nie są wskazane.

Ludzie zdjęcie utworzone przez senivpetro - pl.freepik.com